Hoe wij werken
Onze insteek
Wij zorgen dat podcastseries een succes worden
Bij De Podcasters werken we net een beetje anders. We maken niet alleen podcasts; we maken podcasts die scoren! Dat betekent dat we jouw verhalen in het meest optimale podcastformat gieten en zorgen dat deze bij de juiste doelgroep terechtkomen. Om dat te bereiken, doen we meer dan het opnemen van podcasts. We besteden veel aandacht aan podcast-strategie en -distributie. Bekijk hieronder vijf aandachtspunten die we bij De Podcasters ontzettend belangrijk vinden.

Datagedreven werken
Bij De Podcasters werken we datagedreven. We gebruiken beschikbare informatie om podcast-series, en het proces daaromheen, te verbeteren. Bijvoorbeeld: we onderzoeken veelvoorkomende zoekvragen, om die vervolgens te beantwoorden in onze podcasts. En wanneer een serie wat langer online staat, analyseren we de afleveringen. Op basis van luisterdata optimaliseren we formats en individuele afleveringen.

Audio first, maar niet audio only
Bij De Podcasters staat audio voorop, maar we besteden ook veel aandacht aan andere soorten content. Wij zien een podcast niet als alleenstaande producties; het is een fantastische basis voor andere content. Op basis van podcasts maken wij artikelen, video’s en allerlei soorten sociale-mediacontent. Denk bijvoorbeeld aan ondertitelde video-snippets voor Instagram Reels of TikTok. Deze extra content wordt ingezet als promotie voor de podcast, maar heeft ook individuele waarde voor het merk dat deze uitbrengt.

Focus op vindbaarheid
Bij De Podcasters besteden we veel aandacht aan distributie. Vindbaarheid is hier een belangrijk onderdeel van. Daarom houden we in alle fases van het podcastproces rekening met Search Engine Optimization (SEO). Titels, omschrijvingen, meta-data, categorieën in podcastapps, hoofdstukindelingen en natuurlijk de inhoud van de podcast: het speelt allemaal een belangrijke rol.

AI als extra werknemer
Wij maken dankbaar gebruik van artificial intelligence (AI). Hierdoor houden wij mensen meer tijd over om mooie content te maken voor onze klanten. In alle fases van het podcastproces wordt gebruik gemaakt van AI-toepassingen. Bijvoorbeeld voor het verbeteren van audiokwaliteit, maar ook voor het transcriberen van afleveringen en het maken van promotiecontent. (PS alle afbeeldingen op deze pagina zijn gemaakt door AI!)

Duurzaamheid
We willen een bijdrage leveren aan een betere toekomst. Daarom werken we veel voor organisaties die een rol spelen in de duurzaamheidstransitie. Bijvoorbeeld voor hogescholen die onderwijs geven over duurzame energie, netbeheerders die het elektriciteitsnet klaarstomen voor een groene toekomst en energieleveranciers die hun prijzen afstemmen op de beschikbaarheid van duurzame energie

Whitepaper branded podcasts
Waarom zou je een branded podcast maken? En hoe zorg je dat een podcast-serie terechtkomt bij je doelgroep? In onze whitepaper lees je de belangrijkste drijfveren achter branded podcasts en hoe je audioproducties optimaal laat landen in het medialandschap.
