hoe we werken

Onze insteek

Wij zorgen dat podcastseries een succes worden

Bij De Podcasters werken we net een beetje anders. We maken niet alleen podcasts; we maken podcasts die scoren! Dat betekent dat we jouw verhalen in het meest optimale podcastformat gieten en zorgen dat deze bij de juiste doelgroep terechtkomen. Om dat te bereiken, doen we meer dan het opnemen van podcasts. We besteden veel aandacht aan podcast-strategie en -distributie. Bekijk hieronder onze aandachtspunten waarom De Podcasters Dé Podcasters zijn

1. Datagedreven keuzes maken

We gebruiken beschikbare informatie om podcasts, en het proces daaromheen, te verbeteren. We doen bijvoorbeeld trend- en zoekvraagonderzoek. En wanneer een serie wat langer online staat, analyseren we de afleveringen. Op basis van luisterdata optimaliseren we formats.

2. Audio first (maar niet audio only)

We gebruiken beschikbare informatie om podcasts, en het proces daaromheen, te verbeteren. We doen bijvoorbeeld trend- en zoekvraagonderzoek. En wanneer een serie wat langer online staat, analyseren we de afleveringen. Op basis van luisterdata optimaliseren we formats.

3. Focus op vindbaarheid

We houden in alle fases van het podcastproces rekening met Search Engine Optimization (SEO). Titels, omschrijvingen, meta-data, categorieën in podcastapps, hoofdstukindelingen en natuurlijk de inhoud van de podcast: het speelt allemaal een belangrijke rol.

4. Aandacht voor houdbaarheid

Een podcastserie is een goede investering voor de lange termijn. Veel van onze podcasts zijn evergreen-content. Ze staan jarenlang online, zijn goed vindbaar en kunnen op verschillende momenten worden ingezet.

5. AI als extra werknemer

In alle fases van het podcastproces wordt gebruik gemaakt van AI. Bijvoorbeeld voor het verbeteren van audiokwaliteit, het transcriberen van afleveringen en het maken van promotiecontent. Hierdoor blijft tijd over voor extra services.

6. Digitaal toegankelijk podcasten

Wij vinden het belangrijk dat podcasts digitaal toegankelijk zijn. Daarom hebben we bij De Podcasters een werkwijze ontwikkeld waarmee digitale toegankelijk wordt gewaarborgd.

Whitepaper branded podcasts

Waarom zou je een branded podcast maken? En hoe zorg je dat een podcast-serie terechtkomt bij je doelgroep? In onze whitepaper lees je de belangrijkste drijfveren achter branded podcasts en hoe je audioproducties optimaal laat landen in het medialandschap.