Skip to main content

Podcast als onderdeel van je strategie

Bij De Podcasters werken we nét een beetje anders. Met onze achtergrond in journalistiek, (content)marketing, sales en storytelling werken we aan podcasts die scoren.

Dat betekent dat we jouw verhaal in het meest optimale podcastformat gieten en zorgen dat deze bij de juiste doelgroep terechtkomt. Om dat te bereiken, doen we meer dan het opnemen van podcasts. We besteden veel aandacht aan de strategie en distributie.

Datagedreven keuzes maken

We gebruiken beschikbare informatie om podcasts te verbeteren. Denk aan trend- en zoekwoordonderzoek. En wanneer een serie wat langer online staat, analyseren we de afleveringen. Op basis van luisterdata optimaliseren we formats.

Audio first — maar niet audio only

Een podcast is van origine audio. Maar steeds vaker kiezen luisteraars om te kijken. Bij vrijwel elke podcast laten we onze camera’s meedraaien. Al was het maar voor relevante snippets voor social media

Focus op vindbaarheid

We houden in alle fases van het podcastproces rekening met Search Engine Optimization (SEO). Titels, omschrijvingen, meta-data, categorieën in podcastapps, hoofdstukindelingen en natuurlijk de inhoud van de podcast: het speelt allemaal een rol.

Aandacht voor houdbaarheid

Een podcast is een goede investering voor de lange termijn. Veel van onze podcasts zijn evergreen-content. Ze staan jarenlang online, zijn goed vindbaar en kunnen op verschillende momenten worden ingezet. We houden rekening met je (content)strategie.

AI als extra werknemer

In alle fases van het podcastproces wordt gebruik gemaakt van AI. Bijvoorbeeld voor het verbeteren van audiokwaliteit, het transcriberen van afleveringen en het maken van promotiecontent. Hierdoor blijft tijd over voor extra services.

Digitaal toegankelijk podcasten

Wij vinden het belangrijk dat podcasts digitaal toegankelijk zijn. Daarom hebben we bij De Podcasters een werkwijze ontwikkeld waarmee digitale toegankelijk wordt gewaarborgd.

Ingewikkelde vraagstukken helder overbrengen

Podcasts voor overheid

Hoe breng je een ingewikkeld vraagstuk over op de doelgroep? Wij denken mee over het format, de inhoud en verspreiding van jouw podcast. Het eindproduct is vaak meer dan een podcast. We maken bijvoorbeeld socialmediacontent en artikelen.

Bij podcasts voor overheid houden we altijd rekening met de eisen voor digitale toegankelijkheid. Zo zorgen we voor transcripties en ondertiteling bij video-podcasts.

Cases

Maak impact met jouw podcast.

Maak impact met jouw podcast.

Maak impact met jouw podcast.

Maak impact met jouw podcast.

Maak impact met jouw podcast.

Leadgeneratie en werken aan je merk

Podcasts voor B2B

Wil jij meer klanten bereiken, leads genereren of aan je merk werken? Dan is een eigen podcast een goed idee. De cijfers liegen er niet om. Steeds meer mensen luisteren podcasts om bij te blijven in hun vakgebied. Word autoriteit met een podcast.

Een podcastproductie delen we op in drie stappen: strategie, productie en distributie. Bij elk project bepalen we samen wie welk deel op zich neemt.

Cases

Alweer anderhalf jaar werk ik vol enthousiasme samen met de Podcasters. Van A tot Z worden we ontzorgd in het maken van onze podcastreeks HAN Bijblijven. Samen denken we na hoe we onze afleveringen nóg beter kunnen maken en hoe we een nóg breder publiek kunnen bereiken. Snel schakelen en korte lijntjes. Aljo, Danny en Sjoerd zijn échte ondernemers die overal kansen zien. Na een bezoek aan hun kantoor ga je gegarandeerd met nieuwe inspiratie, ideeën én een glimlach op je gezicht naar huis (want ook een fikse dosis humor mag bij hen nooit ontbreken).

Joline Hoogerbrugge-NijholtMarketing & Communicatieadviseur
Energievraagstukken vertaald in krachtige verhalen

Podcasts voor energietransitie

Naast onze eigen originals (De Groene Nerds en Expeditie Gasloos) zijn we steengoed in het vertellen van verhalen rondom de energietransitie. Lastige onderwerpen maken we behapbaar en tastbaar.

Van netcongestie tot personeelswerving, van thuisbatterijen tot toekomstvisies:
Wij zetten complexe energie-uitdagingen om in heldere, impactvolle verhalen die resoneren.

Cases
Podcast als onderdeel van werving

Podcast voor recruitment

Of het nou gaat om technisch personeel of als onderdeel van je arbeidsmarktstrategie. Met een podcast kun je alle kanten op. Verhalen van medewerkers, functies of afdelingen.

En voor onze klanten doen we nog veel meer. Zoals inhoudelijke artikelen, socialmediacontent en campagnes. Samen werken we aan een sterk werkgeversverhaal.

Cases

Of neem een

podcast abonnement!

Heb je een goed idee voor een serie? En doe je zelf de voorbereiding? Zoals het concept, onderwerpen bedenken, draaiboeken maken en gasten regelen? Dan is ons podcast-abonnement iets voor jou.

Bekijk de abonnementen
Boek gratis intake

Een sterke podcast bestaat voor 90% uit werkzaamheden rondom de opname zelf.

Download Podcast Playbook