Geoptimaliseerde podcast voor zoekmachines
Onze SEO-geoptimaliseerde podcasts worden als video op YouTube gezet, verrijkt met belangrijke zoekwoorden en opgedeeld in hoofdstukken. Wanneer iemand in Google een zoekterm intypt, wordt videocontent uit de podcast gepromoot. Door deze waardevolle podcastcontent ook via YouTube en Google te ontsluiten, vergroot je het bereik en de vindbaarheid.
Aanvullende content bij de podcast
Elke aflevering wordt voorzien van zoekmachinevriendelijke artikelen. Daarnaast maken we aanvullende social content – zoals YouTube Shorts, TikTok-video’s en Instagram Reels. Die helpt de verspreiding van de boodschap en activatie van de consument. Alle content verwijst naar de (video)podcast. (Natuurlijk worden al onze podcasts ook voorzien van de juiste metadata, shownotes en transcripties.)
Evergreen content
Podcasts zijn uitstekend in te zetten als evergreen content. Oftewel: content die lang zijn waarde behoudt. Met goede zoekmachine-optimalisatie kan een podcast jarenlang relevant én vindbaar blijven.
Content hub
Optioneel is een eigen website rondom het thema van de podcast. Hier kunnen bezoekers landen en – vanuit de customer journey gezien – door alle topics scrollen. Deze content hub houdt bezoekers langer vast en zorgt voor een optimale informatievoorziening. Daarbij is het merk een sterke afzender. Uiteraard is het ook mogelijk om op een bestaande website een content hub in te richten. Hiervoor helpen we graag met een gedegen plan.